Monday, November 10, 2008

Is there no translation for morphing?

Isn't it wonderful when you stumble upon something beautiful? I was in such a miserable mood but then I came across Book By It's Cover, a blog devoted to books and design and typography. It's not really a blog, now that I think about it, more like a review column... no, more like a book of the month spotlight. My favourite features are from the sketchbook section, just excepts from an artist's... well, their sketchbook! 

N'est-ce pas merveilleux quand vous trebuchez sur quelque chose totalement belle? J'ai ete d'une humeur massacrante mais ensuite j'ai trouve Book By It's Cover, un blog devoue aux livres et le design et la typographie. Il n'est pas vraiment un blog, maintenant que je le pense, plus comme une colonne critique.. non, plus comme un article ou un reportage sur les livres. Mes ouevres favori sont au le section de carnet a croquis, juste les extraits au le... le carnet a croquis a l'artist!
I'm really inspired by Mike Lowery's books^^ His one subtitled 'old church in norway' is just wonderful.

Je suis tres inspiree aux livres de Mike Lowery. L'un titre 'vieux eglise dans la norvage' est juste merveilleux.
They really made me remember how much I love moleskin notebooks. Is it too early to make a christmas list? Nahhhh.

Ils vraiment me fait me souviens combien que j'adore les carnets 'moleskin'. Est-il trop tot faire une liste de noel? Nahhhh.
Goldberg's books didn't have as much of an impact^^ but I just adore her sketches of the little morphing bird girl. Too crazy.

Les livres de Goldberg n'ont fait pas beaucoup de l'effet, mais j'adore ses esquisses de le petite oiseau fille. Trop genial.

Top three images, Mike Lowery
Bottom image, Ashley Goldberg

No comments: